Topagunearen eta euskara elkarte bazkideen prestakuntza beharrak

<!–
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:»»;
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:»Times New Roman»;
mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;
mso-ansi-language:EU;}
p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText
{mso-style-noshow:yes;
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:»Times New Roman»;
mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;
mso-ansi-language:EU;}
span.MsoFootnoteReference
{mso-style-noshow:yes;
vertical-align:super;}
/* Page Definitions */
@page
{mso-footnote-separator:url(«file:///C:/DOCUME~1/Sonia/CONFIG~1/Temp/msohtml1/01/clip_header.htm») fs;
mso-footnote-continuation-separator:url(«file:///C:/DOCUME~1/Sonia/CONFIG~1/Temp/msohtml1/01/clip_header.htm») fcs;
mso-endnote-separator:url(«file:///C:/DOCUME~1/Sonia/CONFIG~1/Temp/msohtml1/01/clip_header.htm») es;
mso-endnote-continuation-separator:url(«file:///C:/DOCUME~1/Sonia/CONFIG~1/Temp/msohtml1/01/clip_header.htm») ecs;}
@page Section1
{size:595.3pt 841.9pt;
margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm;
mso-header-margin:35.4pt;
mso-footer-margin:35.4pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
/* List Definitions */
@list l0
{mso-list-id:1844394712;
mso-list-type:hybrid;
mso-list-template-ids:1782463820 201981967 201981977 201981979 201981967 201981977 201981979 201981967 201981977 201981979;}
@list l0:level1
{mso-level-tab-stop:36.0pt;
mso-level-number-position:left;
text-indent:-18.0pt;}
ol
{margin-bottom:0cm;}
ul
{margin-bottom:0cm;}
–>

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:»Tabla normal»;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:»»;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:»Times New Roman»;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Prestakuntza planak erakundeen kualifikazioa eta pertsonen garapenera bideraturako estrategia gauzatzen laguntzen duten kudeaketa tresnak dira. Zentzu honetan Topagunearen kezka nagusietako bat da Federazioaren eta Euskara Elkarte bazkideen gaitasun eta konpetentziak garatzen lagunduko dion proiektua aurrera eramatea.

Asmo horrekin eta kasuaren aniztasuna eta berezitasunak kontuan izanda, prestakuntza beharren identifikaziorako prozesu bat jarri dut martxan INCRESS aholkularitza zerbitzuaren laguntzarekin.

Prozesuaren helburu nagusia Topagunea beraren eta Federazioaren baitan biltzen diren elkartetako prestakuntza beharrak identifikatzea eta behar horiek asetzeko formazio ekintza plana diseinatu eta garatzea.

Asmo honekin lanean hasi ginen 2010eko urtarrilean. Prestakuntza beharren identifikaziorako prozesuak hiru urrats izango ditu:

  1. Behar orokorren analisia

Topagunea bera eta sektorearen gaineko hausnarketa egitea,[1] beraien behar eta erronken inguruan lan egiteko.

  1. Lan esparru ezberdinen beharren analisia

Kasu honetan Federazioak eta Euskara Elkarteak jorratzen dituzten lan esparruen gaineko hausnarketa[2] egitea beraien behar eta erronken inguruan lan egiteko.

Ondoko lan esparruen gaineko hausnarketa egingo da: hedabideak, mintzapraktika programak, haur eta gazteen aisialdi esparrua, entitateak euskalduntzen eta sentiberatzea.

  1. Behar zehatzen identifikazioa.

Aurreko bi faseetan identifikaturiko oinarrizko gaitasunak landu eta sintetizatuko dira. Ondoren landutako informazioa euskara elkarte bakoitzari bidali eta bertan aurkezten den informazioaren inguruko azterketa egiteko gonbitea luzatuko da. Ekarpenak egiteko epea lagako da. Horretarako on line bidezko galdetegi[3] bat bidaliko zaie elkarteei.

Modu honetan sektorean orokorki (Euskara Elkarteen Mugimenduan) eta lan esparru bakoitzean egiten den lana hobetzeko beharrezkoak diren gaitasunen inguruan adostasuna bilatuko da.

Hausnarketa saio hauetan zehar Topagunea eta Euskara Elkarteen prestakuntza beharren diagnosia izango dugu. Ondoren, behar horiek asetzeko kanpo eta barne prestakuntza ekintzen diseinua egiteari ekingo zaio.

Udazkenerako, Topagunea eta Euskara Elkarteen prestakuntza beharren diagnosiaren dosierra eta epe ertainera garatu beharreko prestakuntza plana izango ditugu eskuartean. Orduan, bazkideei aurkezteko zaie.


[1] Hausnarketa saio hauek dagoeneko egin dira otsaila eta martxoan zehar. Saio hauetan Topaguneko kudeaketa taldeak hartu du parte.

[2] Lan esparruei dagokien hausnarketa saioetan Euskara Elkarteetako ordezkariek parte hartuko dute. Saio hauek martxoa eta apirila bitartean emango dira. Lehengoa Mintzapraktika esparruari dagokion saioa izan da eta martxoaren 11an burutu zen. Azkena Haur eta Gazte aisialdiaren esparrukoa izango da eta apirilaren 29an aegitea aurreikusten da.

Lan esparru bakoitzean parte hartuko duten Euskara Elkarteen ordezkaritzaren autaketa lan esparru bakoitzeko arduradunaren esku egongo da. Hausnarketa saio hauen deialdia lan sail bakoitzeko arduradunek egingo dute eta gogoeta sainaren dinamizazioa INCRESS aholkularitzak eramango du.

[3] Aurreikusten da elkarteei on line bidezko galdetegia ekaina-uztaila bitartean bidaliko zaiela. Urrats honetan bazkideen parte hartzea ezinbestekoa izango da.